Ofte spurgte spørgsmål

1. Hvad eller hvem er CYLEX?

S.C. CYLEX TEHNOLOGIA INFORMATIEI S.N.C i Rumænien driver under navnet CYLEX internationale online-fagbøger. Optegnelserne er gratis og findes overvejende under de første ti søgeresultater hos søgemaskinerne.

I nogle lande er fagbøgerne også kombineret med bedømmelsesportaler, de såkaldte firmabedømmelse, f.x.: Sydafrika, Spanien, Canada, Australien, Ungarn, Frankrig, Italien, eller Storbritannien.

Disse er online-fagbøger i form af en community-portal. Brugerne kan afgive bedømmelse af produkter og tjenesteydelser af virksomheder, som er optegnet i fagbogen. De optegnede firmaer har her muligheden for at indsætte video, billeder, rapporter, nyheder, produkter og samarbejdstilbud helt gratis.

2. Hvordan kan jeg lægge min firmaoptegnelse gratis ind?

For at oprette en firmaprofil kan du bruge linket Registrer firma på hjemmesiden http://www.cylex.dk.

3. Hvordan retter jeg min optegnelse i jeres fagbog? Eller hvordan kan optegnelsen blive rettet i fagbogen?

Der er to muligheder, hvorpå du kan ændre din optegnelse på vores side. Når du ingen kodeord har, venligst benyt af formularen for kundekorrektur, idet du på din firmaoptegnelses detaljerede side udvælger linket Ændre firmaprofil. De anmodede ændringer bliver kontrolleret og frigivet af en af vores medarbejder.

Har du allerede et kundenummer og kodeord, så benyt dig af Kundeadgang. Efter at have logget ind kan du foretage ændringer af dine firmadata, som bliver overtaget direkte i databasen. Herudover kan du til enhver tid også sende dine ændringsønsker til os per mail til info@cylex.dk

4. Hvorfor er optegnelserne så forskellige? Nogle gange med email-adresse, firmabeskrivelse og søgebegreb og andre gange uden?

I CYLEX Fagbog har alle erhvervsdrivende muligheden for at præsentere deres optegnelsesside udførligt og indgive informationer, ydelsesomfang, produkter og åbningstider, såvel som logo og kort beskrivelse. Jo mere detaljeret en optegnelse (f.x. med kort profil og firmabeskrivelse) er, desto bedre udfald ved søgeresultaterne i CYLEX Fagbog og hos andre søgemaskiner som f.x. Google.

5. Har du en ruteplanlægger, som jeg gratis kan bruge?

Ja, vi har en ruteplanlægger, som du gratis kan bruge. Anvend hertil linket Kundeadgang på firmaprofilsiden.

6. Hvordan kan jeg ændre henvisningspilen på vores optegnelses kørselsvejledning?

Ved at logge ind på Kundeadgang øverst til højre. På følgesiden skal du bruge linket Korrigér kortposition. Her kan du ændre henvisningspilen ved at trække den røde markør til den rigtige position og gem ændringen.

7. Hvorfor er henvisningspilen sat forkert?

Sammenfletningen af kortet og adressen sker automatisk ved anvendelse af et program. Det kan forekomme, at der vælges den næstlignende gade pga. lignende gadenavne eller manglende gader i kortmaterialet. For disse fejlsendinger undskylder vi.

8. Hvorfor findes jeg i CYLEX Fagbog uden nogensinde at have bedt om det?

Vores webfortegnelse researcher hele tiden firmaoptegnelser fra offentlige informationskilder på internettet, som bliver gemt og dermed fundet i vores søgesystem efter bestemte kriterier og bliver vist som søgeresultat. Vores webfortegnelse adskiller sig funktionelt ikke væsentligt fra andre søgemaskiner, som fx. Google, som også indbefatter firmadata og fremstiller i din linkside. Ved siden af disse automatisk genererende optegnelser bliver optegnelser også foretaget, manuelt eller ved anmodning.

10. Hvorfor er mine ændringer ikke udført/endnu ikke online?

Når du vælger linket Ændre firmaprofil på detaljesiden af din firmaprofil, har du muligheden for at anmode om ændring af din profil ved hjælp af en kundekorrekturformular uden brug af et kodeord. Ændringerne foretages af en af vores medarbejder og derefter sættes de online. Hvis dine ændringer altså endnu ikke er synlige, skyldes det, at kontrolsprocessen endnu ikke er afsluttet.

12. Hvordan kan jeg fjerne optegnelsen fra fagbogen?

Hvis du ønsker, at din optagelse fjernes fra vores fagregister, da dit firma hhv. en af dine filialer ikke længere eksisterer, så informer venligst os per e-mail til info@cylex.dk. Din firmaprofilside vil blive komplet slettet fra vores database. Slettelsen kan kun foretages af en CYLEX-medarbejder.

13. Hvordan kan min optegnelse bedre blive fundet?

Angiv ved nyanmeldelse af firmaoptegnelse udover en kort profil også tilstrækkelig med stikord, som passer til din virksomheds arbejdsområde. Jo flere stikord (keywords) du angiver, desto hurtigere bliver du fundet i vores fagregister såvel som hos andre søgemaskiner som fx. Google eller Yahoo. Hvis du senere vil supplere stikordene, kan du gøre brug af Kundeadgangen eller kundekorrekturformularen, som du finder under linket Ændre firmaprofil på din firmaoptegnelses detaljeside.

14. Hvordan opnår jeg optimale søgeresultater?

Angiv så mange søgebegreber som muligt, f.x. navne, sted, vej, postnummer osv. Hvis der ingen resultater fremkommer, kan du udvide søgningen ved at udelade enkelte søgebegreber.

15. Hvordan får jeg et kodeord til min optegnelse?

For at kunne aktualisere din optegnelse i Kundeadgang og for at kunne se dine ændringer med det samme, har du brug for et kundenummer og et kodeord. Har du ingen kodeord, eller har du glemt det, kan du anmode om et ved at sende en e-mail til info@cylex.dk

16. Kan jeg optage flere af min virksomheds filialer gratis?

Hvis din virksomhed er repræsenteret i mere end et sted, så kan du registrere hver enkelt filial i vores fagregister. Her er der, ligesom ved anmeldelse af en enkelt optegnelse, ingen omkostninger forbundet med registrering. Du kan også sende os en Excel-fil, og vi overtager registreringsopgaven for dig.

18. Er rutevejledning og ruteplanlæggeren ikke ophavsretsligt beskyttet? Risikerer jeg at få en advarsel ved anvendelse af disse?

Nej, ruteplanlæggerens oprindelse ligger hos firmaet Google. Dér har vi købt licens til anvendelse af gratis reproduktion af tools.